נדודי שינה

למידע והדרכה אישית- התקשרו 2025* או 03-5399000

טיפול טבעי בנדודי שינה

נדודי שינה - הוא שם כולל למגוון בעיות שינה, תסמונות וקשיים המונעים שנת לילה רציפה ועמוקה. נדודי שינה קשורים למחלות כמו השמנת יתר, סוכרת, יתר לחץ דם, מתח ומחלות סטרס.

אופן השימוש
סטביליום טיפול

1-2 כמוסות, 3 פעמים ביום, עם הארוחה.

ביוטיב טיפול

2 כמוסות, פעמיים ביום, עם הארוחה.

הנחיות שימוש כלליות: 5 טבליות זעירות, פעמיים ביום מתחת ללשון.

שאלה

למידע נוסף ולאופן השימוש , מומלץ לפנות ללקליניקת טבעוני או מחלקת ההדרכה. צור קשר בטלפון - 2025* או 03-5399000
נדודי שינה - הגדרת המחלה

נדודי שינה (Insomnia) הינם חלק מהקשיים המטרידים את שנת הלילה.
מרבית המבוגרים זקוקים ל- 7-8 שעות שינה רצופות ביממה. אדם צריך יותר שעות שינה ככל שהוא צעיר יותר, והשינה יותר קריטית אז לתפקודים תקינים. בגילאים מבוגרים יותר הצורך בשינה הולך ופוחת.
שנת הלילה חשובה להתפתחות הפיזיולוגית והמנטלית, לתפקוד מערכות הגוף (כמו: מערכת החיסון והמערכת המטבולית), לתפקוד הקוגניטיבי, ליכולת הלימוד ולזיכרון, לשלוות הנפש, לעיבוד המידע והחוויות מהיום שזה עתה נגמר, ולבריאות הגוף הכללית. פגיעה בשינה תהווה הפרעה של ממש באיכות החיים.

בעיות שינה מכילות אחד או יותר מהפרמטרים הבאים: קושי להירדם (מעל עשרים דקות של שכיבה רגועה במיטה נוחה, ללא הירדמות), יקיצות במהלך הלילה וחוסר יכולת לישון שנת לילה רצופה, יקיצה מוקדמת בבוקר וקושי או חוסר יכולת לשוב לישון, או שינה מופרעת, קלה, לא איכותית, כך שבבוקר ישנה תחושת תשישות.

הידעת?
כ- 1,500 מקרי מוות בשנה, וכ- 200,000 תאונות רכב, נגרמים כתוצאה מעייפות.
ההערכה היא כי מעל 95% מאוכלוסיית העולם המערבי סובלת בשלב כלשהו במהלך החיים מנדודי שינה, כאשר אצל 15% מאוכלוסיית המדינות המפותחות, מדובר בתופעה כרונית של נדודי שינה.
סקר שנערך בישראל בשנת 2009 גילה כי מעל 50% מהמבוגרים מתמודדים עם סימפטומים של נדודי שינה על בסיס קבוע, אחת לשבוע לפחות.

נדודי שינה - גורמים
  • דיכאון, דאגות, חרדה או מתח.
  • חוסר איזון הורמונלי.
  • מחלות כמו מחלת היאפים (שבעבר כונתה תסמונת העייפות הכרונית, הגורמת לתחושת עייפות לאורך היום אולם קשיים בהירדמות)
  • מחלות הגורמות אי נוחות בשעת הלילה (כמו צינון, שיעול, או קוצר נשימה, אנגינה פקטוריס, היוצרת לחץ מורגש ותעוקה באיזור בית החזה, וכדומה).
  • שיבוש של השעון הביולוגי (למשל, עקב טיסות).
  • תסמונת פאזת השינה הדחויה – תסמונת המשבשת את השעון הביולוגי.
  • אירועים טראומטיים.
  • נטילת תרופות מעוררות, או שימוש באלכוהול או בסמים.
  • סביבת שינה שאינה תומכת ביצירת מצב רגוע (חדר שינה מלוכלך או מבולגן, אור בחדר השינה, וכדומה).
נדודי שינה - סוגי המחלה
  • נדודי שינה חולפים (Transient insomnia) – נדודי שינה חד פעמיים או האורכים ימים מספר וחולפים מאליהם.
  • נדודי שינה קצרי מועד (Short-Term Insomnia) – נדודי שינה הנמשכים עד שלושה שבועות
  • נדודי שינה כרוניים (Chronic Insomnia) – נדודי שינה במשך שלושה לילות מתוך שבוע על פני חודש או יותר, כאשר החולה עצמו מדווח על פגיעה בתפקוד כתוצאה מחוסר השינה.
נדודי שינה - סיבוכים

נדודי שינה גורמים לקשיים כלל מערכתיים בתפקוד היומיומי. ידוע כיום שיש קשר בין נדודי שינה או שינה לא איכותית לבין השמנת יתר, סוכרת, יתר לחץ דם, מתח, מחלות סטרס ועוד.
מעבר לסיבוכים הפיזיולוגיים המוכרים של חוסר בשינה, קיימת ירידה משמעותית בתפקוד הקוגניטיבי, ביכולת הריכוז ובמהירות התגובה. נהיגה במצב של חוסר שינה עלולה להיות מסוכנת, ופעילויות אחרות הדורשות ריכוז עלולות להתבצע באיכות פחותה עקב חוסר השינה.

 

שמות נוספים למחלה: הפרעות שינה, בעיות שינה, חוסר שינה, קושי להירדם, אינסומניה.

קטגוריות מחלות: 
שם לועזי: 
Insomnia

למען הסר ספק, המידע הנוגע לתוספי תזונה אינו מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה רפואית מוסמכת, הוראה או עצה לשימוש או שינוי בהוראות הנטילה של טיפול תרופתי. תוספי התזונה אינם מאושרים לשימוש במצבים רפואיים, וייחוס סגולות ריפוי ו/או מניעה של מחלות לתוספי תזונה, אסור על פי הוראות הדין במדינת ישראל